قیرو کارزین وعکاسی

 

 

 

 

 

 

 

عـکسهای از قیروکارزین وآموزش عکاسی



javahermarket


جمعه 30 تير 1391برچسب:,

|
 

javahermarket


پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,

|
 

javahermarket


پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,

|
 

عکاسی از مردم کوچه و بازار در سراسر جهان

عکاسی از مردم کوچه و بازار در سراسر جهان

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

عکاسی از مردم یا عکاسی در کوچه و بازار یکی از دلمشغولی های همه عکاسان حرفه ای و آماتور است . در این پست ۱۶ عکس هنری که از مردم مختلف سراسر دنیا گرفته شده است را میتوانید ببینید .
 

. . . . . . . . . .

تا لود شدن همه ی تصاویر شکیبا باشید

در صورت باز نشدن عکس ها رو عکس مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید .دقت داشته باشید که تصاویر در سایز کوچکتر قرار گرفته اند , برای مشاهده سایز اصلی تصاویر و ذخیره روی کامپیوتر از Save Target As مرورگر خود استفاده کنید.

. . . . . . . . . .

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

تصاویر| تصاویر جالب| تصویر روز| تصویر زیبا| شکار لحظه ها| عکاسی از مردم| عکاسی هنری| عکس| عکس از مردم| عکس انسان و حیوان| عکس جالب| عکس حیوانات| عکس زیبا| عکس طبیعت| عکس های بامزه| عکس های جالب| عکس های خبری| عکس های خنده دار| عکس های دیدنی| عکس های روز| عکس های متنوع| عکس هنری

 

javahermarket


پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,

|
 

قواعد ترکیب بندب

قواعد ترکیب بندب

 
ترکیب بندی یا کمپوزیسیون (Composition)، در هم آمیختن بخشها یا عناصر جداگانه و ایجاد یک کل است. در عکاسی برای گرفتن عکسهای خوب، وجود چنین تفکری لازم و ضروری است.
رهنمودهای زیر از جمله نکاتی هستند که هنگام عکاسی باید به آنها توجه شود، اما به کاربردن تمام آنها در هر عکس، لزومی ندارد زیرا در این صورت جای خلاقیت در آثار عکاسی شما کاملا حس خواهد شد. هنگامی که شما این قوانین و ترفندها را آموختید بیش از پیش برای یافتن زوایا، فرصتها و موضوعات جذاب عکاسی آماده خواهید بود.
قبل از اینکه راه بیافتید و عکس بگیرید، باید بدانید که چگونه ایده های خود را در بخشهای جذاب عکس خود به مخاطبین نشان دهید. باید از خود بپرسید که سوژه اصلی چیست؟ نور از چه زاویه ای باید با سوژه برخورد کند؟ آیا عامل تصویری خاصی وجود دارد که بتواند به تاثیر موضوع اصلی را افزایش دهد؟ این سوژه باید در کجای کادر قرار بگیرد؟ تمام اینها نکات مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند اما بازهم لزومی ندارد که شما تمام آنها را-مو به مو- اجرا کنید.
● قانون یک سوم (۳/۱ )
قرنهاست که قانون یک سوم در ترکیب بندی مورد استفاده قرار میگیرد و شاید مهمترین قانون و روش ترکیب بندی باشد. قانون یک سوم به این شکل اجرا میشود که کادر، به یک جدول ۳X۳ تقسیم میشود. نقاط تلاقی خطوط عمودی و افقی، بهترین جا برای قرار گرفتن بخشهای مهم تصویر به شمار می آیند. با قرار دادن بخش مهم تصویر خود در یکی از این ۴ نقطه تلاقی، موضوع عکس خود را در موقعیتی بسیار جذابتر از زمانی که آنرا درست در وسط کادر بگذارید، قرار میدهید.
این روش در زمانی که عکس شما بیش از یک سوژه مهم دارد نیز بسیار مفید است. این نقاط حتی در حالتی که بیش از یکی از آنها مورد استفاده قرار بگیرد هم، کارایی دارند. استفاده دیگر از این خطوط فرضی، در زمانی است که بخواهید کل تصویر را تنظیم کنید، محل خط افق را انتخاب کرده یا جهت نگاه سوژه و...را مورد بررسی قرار دهید. این قانون، در واقع شکل ساده قانون تقسیمات طلایی است که در تمام عکسها و آثار ناشی بزرگان هنر، به نحوی، رعایت شده است.
● سادگی
سادگی، به این معناست که اطلاعات تصویری موجود در یک عکس را تا حد امکان ساده نگهداریم. اگر موضوع اصلی عکس شما در بخش جلوی کادر و نزدیک به دوربین قرار دارد ، باید تا حد امکان پس زمینه این سوژه را خلوت و ساده بگیرید تا چشم بیهوده به سمت جزئیات ناخواسته کشیده نشود. شما باید بخشهای بی اهمیت را فاقد جذابیت نمایش دهید تا آنچه حائز اهمیت است، کاملا توجه بیننده را جلب کند. به خصوص باید از پس زمینه یا فضایی که خطوط متعددی در آن است اجتناب کنید. زیرا خطوط به سادگی چشم را به دنبال خود کشانده و از موضوع دور میکنند.
● قاب بندی
تعیین قاب (کادر یا فریم frame) تدبیری است که در طی آن عکاس با اشتفاده از عوامل موجود در صحنه، معنای بیشتری به سوژه خود میبخشد. این قاب میتواند هر چیزی باشد، چند بوته، درختان، یک پنجره یا یک درب، همه میتوانند قابی دیگر در قاب اصلی عکس ایجاد کرده و توجه بیننده را به موضوع اصلی معطوف نمایند. شما برای انجام دادن این کار باید بسیار مراقب باشید که فاصله و نور دوربین را بر روی اسن قاب تنظیم نکنید، بلکه شما باشد فاصله و نورسنجی را برای سوژه درون قاب انجام دهید. اگر شرایط نور را طوری فراهم کنید که بتوانید از دیافراگم بسته استفاده کنید بسیار بتر است، زیرا عمق میدان وضوح بیشتری خواهید داشت. ممکن است که نور سنجی صحیح موجب شود بخشی از این قاب، تاریکتر از بقیه عکس باشد، که این حالت هم میتواند به حس دراماتیک عکس کمک کند.
●بافت
بافت میتواند تا حد زیادی بر جذابیت عکس بیافزاید. هنگامی که بیننده بافت یک جسم را در عکس ببیند، تخیل خود را بیش از پیش به کار انداخته و تصور لمس این جسم را در مغز خود ایجاد میکند. اینکار مخاطب را بیش از پیش وارد دنیای عکس میکند. بافت، به خصوص هنگام عکاسی از صخره ها، دیوارها، سطوح مختلف، دستها و برگ درختان تاثیر گذار خواهد بود. برای اینکه از قابل رویت بودن بافت اجسام در عکس اطمینان یابید، باید نور رتا طوری تنظیم کنید که از کنار بر سطح بتابد و با ایجاد نور و سایه، بافت سطح را به نمایش بگذارد.
● خطوط هادی
خطوط هادی، برای هدایت چشم به سمت موضوع اصلی یا وارد عمق تصویر کردن بیننده مورد استفاده قرار میگیرند. خطوط مستقیم، منحنی، موازی یا اریب همه در افزایش توجه نقش عمده ای دارند. جاده ها، رودخانه، نهر، پل، شاخه ها یا ردیف نرده ها همه نمونه هایی از موارد بیشمار خطوط جذاب در تصویر هستند. توجه کنید که خطوط هادی، با خطوط بی هدفی که توجه را از سوژه دور میکنند و در بخش "سادگی" مورد اشاره قرار گرفته اند، متفاوت هستند.
● رنگ
رنگها، احساسات و عواطف را به عکس وارد میکنند. ترکیب بندی رنگهایی خاص میتواند موجب بهت و حیرت بیننده شوند. رنگها میتوانند هرنوع تاثیر و تاکیدی را ایجاد کنند. اما باید مراقب باشید که با بازی رنگها، توجه را از موضوع اصلی دور نکنید.
شاید بد نباشد که عنوان این نکات کلیدی را یادداشت کرده و هنگام تمرین عکاسی همراه داشته باشید. طبعا، مانند هر کار دیگر، تمرین و آزمودن امکانات مختلف تصویر، ضامن موفقیت است. اگر بتوانید از هر سوژه عکسهایی از زوایای متعدد و نورهای مختلف بگیرید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید، بهتر متوجه ارزش استفاده از راهکارهای مذکور خواهید شد.

javahermarket


پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,

|
 

حالت های عکاسی از آقایان

حالت های عکاسی از آقایان


 

 

گرفتن عکس های آتلیه از آقایان با توجه به اینکه خیلی از ژست ها برای مردان مناسب نیست، کمی سخت به نظر می رسد. از این رو آتلیه ها برای گرفتن عکس آقایان به حالت ها و فیگور های بیشتری نیاز دارند.

در این پست تعدادی عکس از فیگورهای مردانه،ژست اسپرت مردانه و ژست های مناسب عکاسی از داماد آماده کرده ایم که ایده های خوبی برای عکاسی از آقایان به عکاسان محترم خواهد داد.

برای مشاهده این گالری عکس ژست مردانه به ادامه مطلب بروید.

ژست اسپرت مردانه

 

javahermarket


چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,

|
 

زشست هنرپیشها در اتلیه

کی از راه های گرفتن عکس های بهتر این است که عکس های زیادی ببینیم، به ژست های عکس های گرفته شده توسط عکاسان با تجربه، دقت کنیم و سعی کنیم از روی ژست های مختلفی که می بینیم، تمرین عکس گرفتن کنیم.

در عکس ها و ژست های مختلف به حالات دست و پا، حالات انگشتان، نگاه و حتی زاویه دوربین توجه داشته باشیم. این کار همراه با تمرین بیشتر، به ما کمک میکند روز به روز عکس های بهتری بگیریم و ایراد عکس های گذشته خود را در تصاویر جدیدمان تکرار نکنیم.

در ادامه ی این پست به تعدادی از عکس هایی که بازیگران در آتلیه انداخته اند، توجه میکنیم. گاها می بینیم که بدون هیچ دکور گران قیمتی و با وسایل پیش پا افتاده و ساده چه عکس های زیبا و حرفه ای و هنری گرفته اند.

ژست بازیگران در آتلیه

 

فقیهه سلطانی

در این عکس، به حالت دست ها، نگاه و زاویه دوربین دقت کنید

عکس هنرپیشه ها

استفاده از کلاه کابویی و بک گراند دکور چوب، و حالت دست ها

ژست مردانه اسپرت

بکگراند سیاه و حالت دست ها، نگاه سوژه، جلوه خوبی به این عکس اسپرت داده است.

ژست اسپرت

فقیهه سلطانی

مهناز افشاراستفاده از یک گردنبند برای ژست دادن به سوژه

ژست اسپرت

حالت عکس گرفتن

به حالت نشستن ، و حالت دست ها و انگشتان دقت کنید.

ژست عکس

ژست فشن

نحوه گرفتن شال در این عکس نمای خوبی به عکس بخشیده است.

الناز شاکر دوست

البته زیبایی سوژه نیز در گرفتن یک عکس زیبا بی تاثیر نیست، اما استفاده از پارچه هایی با بافت های مشخص نیز میتواند به عکس زیبایی ویژه ای ببخشد.

ترلان پروانهژست کودک | ترلان پروانه

عکس گرفتن

اینجاست که با یک نور ساده (مثلا چراغ خواب) میتوان عکسی زیبا گرفت.

ژست کودک

عکس نوروز

این عکس منو که یاد نوروز و سفره هفت سین انداخت، به نظرم ژست جالبیه برای عید که میخواید عکس یادگاری بندازید.

شما نظرتون چیه؟ شما چه ژست هایی دیدید که به نظرتون زیبا اومده؟ اگه دوست دارید همین الان تو نظرات این پست بنویسید.

javahermarket


چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,

|
 

اشنای با انواع لنزهای دوربین عکاسی

 
آشنایی با انواع لنز Lens دوربین عکاسی

بطور کلی هر لنز از چندین عدسی مختلف محدب و مقعر تشکیل شده که ترکیب آنها با یکدیگر باعث ایجاد تصویری واضح بر روی سطح حساس فیلم (امولیسیون) خواهد شد. محل ایجاد تصویر را سطح کانونی وحدفاصل عدسی با محل ایجاد تصویر،فاصلة کانونی عدسی می‌گویند.
برای روشنتر شدن مطلب در مورد یک عدسی معمولی که برای آتش زدن کاغذ استفاده می‌گردد توضیح می‌دهیم .برای سوزاندن کاغذ بایستی عدسی را در مقابل نور خورشید آن قدر حرکت داد تا نور خورشید بصورت نقطه‌ای کوچک بر روی سطح کاغذ درآید که در این حالت بر اثر برخورد پرتوهای نوری به یکدیگر که از عدسی گذشته‌اند گرمای قابل توجه‌ای در محل برخورد بوجود آمده که باعث سوختن کاغذ می‌گردد محل برخورد پرتوهای نوری را نقطه کانونی و حد فاصل عدسی با سطح کاغذ فاصله کانونی گفته می‌شود. در لنزها که چندین عدسی مختلف وجود دارد هر عدسی دارای کانون جداگانه‌ای است اما وقتی با هم ترکیب می‌شوند کانون مشترکی پیدا می‌کنند که معمولاً از مرکز لنز تا حدفاصل محل ایجاد تصویر را فاصلة کانونی آن لنز می‌گویند که مقدار آن بر روی حلقه جلوی لنز نوشته می‌شود.
هر لنز دارای زاویه دید خاصی می‌باشد که قادر به جای دادن فضای مشخصی از جلو لنز در داخل دوربین و روی فیلم خواهد بود. به نسبت بلندی و کوتاهی فاصله کانونی، زاویه دید آن متغیر است هرچقدر فاصله کانونی لنز کوتاهتر باشد زاویه دید لنز بازتر و هرچقدر فاصله کانونی بلندتر باشد زاویه دید کوتاهتر خواهد بود.

انواع لنزها:

لنز نُرمال معمولی (Normal )

زاویه دید چشم انسان حدود 140 درجه می‌باشد اما تمام تصاویری که در زاویه چشم قرار می‌گیرند دارای وضوح کامل نیست وتنها در زاویه‌ای در حدود 52 درجه می‌توان تصاویر را به صورت واضح می‌توان دید لنز نرمال نیز زاویه دیدی شبیه به چشم انسان دارد به همین دلیل لنز معمولی نیز گفته می‌شود.

لنز تله فوتو (Telephoto)

لنز تله از نظر شکل ظاهری طویل بوده و فاصلة کانونی بلندی دارد که دارای زاویه دید کوتاه می‌باشد و تنها برای عکسبرداری از فواصل دور مثل مناظر طبیعی و حیوانات وحشی کاربرد دارد و امکان عکسبرداری از فواصل نزدیک را ندارد.

لنز واید انگل (Wide angle )

لنز واید از نظر شکل ظاهر از لنز نُرمال کوتاهتر بوده و دارای فاصله کانونی کمی می‌باشد بنابراین دارای زاویه دید باز می‌باشد . این لنز در مکان‌هائی که امکان عقب رفتن عکاس برای قرار گرفتن تمام سوژه مورد نظر در نمایاب نباشد کاربرد شگرفی دارد و با استفاده از این لنز می توان فضای بیشتری را در عکس جای داد.

لنز زوم (Zoom )

این لنز دارای فاصله کانونی متغیر می‌باشد پس زاویه دید متغیر دارد برخی از لنزهای زوم با زاویه دید 180-40 که فاصله کانونی آن از 40 میلیمتر درحالت زاویه باز تا 180 میلیمتر در حالت تله فوتو می‌باشد کاربرد ویژه‌ای دارد به همین لحاظ در بین عکاسان مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.
جدای این تقسیم‌بندی لنزهای دیگری نیز هستند که کاربرد تخصصی دارند مانند لنز ماکرو که برای عکسبرداری از اجسام بسیار کوچک کابرد دارد با یک لنز نُرمال معمولاً تا فاصله 50 سانتیمتر امکان نزدیک شدن به سوژه می‌باشد اما برای عکسبردای از اجسام کوچک مثل تمبر یا سکه فقط لنز ماکرو جوابگو خواهد بود. لنزی دیگر با عنوان لنز چشم ماهی وجود دارد که زاویه دید بسیار وسیع دارد برخی از این لنزها مقداری از فضای پشت دوربین هم در کادر تصویر قرار می‌دهند . عکس حاصل از این لنزها به شکل دایره وار می‌باشد از این لنز برای ایجاد جلوه‌های ویژه تصویری استفاده می‌گردد.

javahermarket


شنبه 24 تير 1391برچسب:,

|
 

انواع نما هادرعکاسی

 
انواع نما ها در عکاسي 

- انواع نماها :
اندازه کادر نما( اندازه تصویر در کادر – قاب- فریم تصویری)
 
انواع نماها:
1- کلوز آپ ( نمای بسته که تصویری درشتی از موضوع می باشد) مثلا یک انسان از شانه تا نوک سر
 
2- مدیوم شات ( نمای متوسط ) مثلا نمای انسان از کمر تا نوک سر .
 
3: لانگ شات(یا نمای باز یا نمای دور. مثلا انسان تمام قد بهمراه کمی از محیط اطراف آن )
 
4- نی شات  ( نمایی که از زانو تا نوک سر دیده می شود. ) به شات آمریکایی معروف می باشد
5- اکستریم لانگ شات یا بیگ لانگ شات ( نمای کاملا دور یا نمای بسیار باز می باشد مثلا تصویر بسیار دور از یک دهکده یا کویر.
6- اکستریم کلوز آپ یا بیک کلوز آپ .( نمایی کاملا نزدیک یا نمای بسیار بسته می باشد. مثلا تصویر دو چشم انسان .
7- مدیوم لانگ شات یا نمای متو سط که به نمای تمام قد نیز معروف می باشدو نیز به فول شات هم شهرت دارد مثلا تصویر کامل یک انسان که تمام قد آن دیده شود.
 
8- مدیوم کلوز آپ  یا نمای نیم تنه .( تصویر انسان از زیر قفسه تا نوک سر )
 
 

javahermarket


شنبه 24 تير 1391برچسب:,

|
 

انواع عکاسی

عکاسی مد

هدف اصلی عکاسی مد (Fashion photography) به تصویر کشیدن لباس، انواع پوشاک و فرآورده‌های مرتبط است که اکثرا همراه با مدل در مجلات طراحی لباس و تبلیغات منتشر می‌شود.

بارون آدولف اولین عکاس مد است که در سال 1913 اولین عکس‌های خود را برای مجله زنان به نام Vogue تهیه کرد.

امروزه این شاخه از عکاسی به دو منظور زیبایی‌شناسی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد که اکثرا در لوکیشین‌های نامانوس با نورپردازی‌های دراماتیک و مهیج همراه است.
گاهی این شاخه از عکاسی تلاش می‌کند تا علاوه بر برجسته کردن عناصر زیبایی، نماینده فضای سیاسی و اجتماعی خود نیز باشد.برای مثال در طول جنگ عراق، پارچه‌های لباس و محل تصویر برداری سوژه‌ها به تاریکی و فرسودگی گرایش پیدا کرده است.

فیلیپ هارلسمن، هلموت نیوتن و هرب ریتز از جمله بارزترین عکاسان مد در دنیا هستند.


عکس از: بارون آدولف اولین


عکس از: محمد خیرخواه
 



قومی متفکرند در مذهب و دین
قومی بگمان فتاده در راه یقین

می ترسم از انکه بانگ اید روزی
کای بیخبران راه نه ان هست و نه این.
 
 
 

  •  


    عکاسی زیر آب

    عکاسی زیر آب در سال‌های اخیر همراه با تجهیزاتش پیشرفت چشمگیری کرده است.

    از جمله تجهزاتی که برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور فراهم شده است، استفاده از یک پوشش پلاستکی برای دوربین است. با وجود این محفظه، عکاسان امکان آن را پیدا کردند تا دوربین‌های خود را زیر آب ببرند. البته تمام تجهیزات عکاسی زیر آب بسته به کیفیت با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند.

    کنترل حرکت در عکاسی زیر آب بسیارمهم است. سوژه‌ها ممکن است روی سطح زمین حرکت کنند اما در زیر آب همه چیز در حال جنبش است. سوژه، زمینه و حتی خود شما که با هر جریان آبی تغییر جا می‌دهید.


    عکس از: اریک چن



    انعکاس نور عامل دیگری است که تاثیر زیادی بر عکاسی زیر آب می‌گذارد. هر چقدر عمیق‌تر در عمق آب فرو روید به نور کمتری دسترسی خواهید داشت و رنگ قرمز در عکس‌ها برجسته‌تر می‌شود.

    سوژه‌ها در زیر آب بسیار کوچک‌تر از سطح زمین توسط دوربین ثبت می‌شوند. عکاسان آماتور همیشه از دیدن عکس ماهی بزرگی که در زیر آب تصویر برداری کرده‌اند متعجب می‌شوند.

    به طور کلی عکاسی زیر آب به شدت به ابزار و تجهیزات وابسته است. به خاطر داشته باشید برای تهیه یک عکس خوب در زیر آب، دانستن فنون و تکنیک کافی نیست.

     



    قومی متفکرند در مذهب و دین
    قومی بگمان فتاده در راه یقین

    می ترسم از انکه بانگ اید روزی
    کای بیخبران راه نه ان هست و نه این.
     

     
  •  


    عکاسی گوتیگ

    مفهوم عکاسی گوتیک (Gothic photography) مسلما بدون دانستن تعریف گوتیک کمی گیج کننده و تا حدی نامفهوم به نظر می‌رسد.

    خرده‌فرهنگ گوتیک در سال‌های پایانی دهه 1970 و شروع 1980 پا به عرصه وجود گذاشت.

    طرفداران این خرده فرهنگ به نمایش دادن جنبه‌های تاریک و سیاه زندگی علاقمند هستند و در کارهایشان بر مفهوم مرگ، درد و رنج تمرکز بیشتری دارند. در عین حال جدا سعی می‌کنند همه جوانب زندگی را به صورتی متفاوت در معرض عموم قرار دهند.
    رنگ‌های سیاه، سفید، قرمز و بنفش نقش زیادی در هنرهای گوتیک دارد. هر چند عکس‌های گوتیک به نظر تاریک، مرموز و خوفناک می‌آید اما بعضی معتقدند هنرمندان سبک گوتیک سعی می‌کنند جنبه‌های به ظاهر زشت زندگی را زیبا به نمایش در آوردند.

    سوژه‌های عکاسی گوتیک ممکن است یک پرتره و یا منظره باشد. قبرستان‌ها، بناهای عجیب سنگی، عمارت‌های ویران از جمله مکان‌های متعارف در میان عکاسان سبک گوتیک است.

    به طور کلی اکثر عکس‌های گوتیک سیاه و سفید و یا قهوه‌ای (Sepia) هستند چرا که در این رنگ‌ها حسی مرموز و نوستالوژیک نهفته است که به عکاسان در انتقال مفموم مورد نظرشان کمک می‌کند.


    عکس از : جو کیت


    عکس از: آنا سیفا


    عکس از: تورج خامنه‌زاده
     



    قومی متفکرند در مذهب و دین
    قومی بگمان فتاده در راه یقین

    می ترسم از انکه بانگ اید روزی
    کای بیخبران راه نه ان هست و نه این.
     

     
  •  


    عکاسی جنگ

    عکاسی جنگ (War Photography and Combat Photography) تصور مردم دنیا را از پدیده جنگ تغییر داد

    عکاسی جنگ به مردم کمک می‌کند تا عمق یک فاجعه جنگی را که از طرق نوشتار قابل انتقال نیست درک کنند.

    جنگ‌های داخلی آمریکا نقطه شروعی عکاسی جنگ بودند. در این عکس‌ها چهره خشن و بی‌پرده‌ای از زشتی‌های این جنگ داخلی برای مردم فاش شد. در واقع مردمی که جنگ داخلی را اقدامی شرافتمندانه به حساب می‌آوردند با دیدن تصاویری از واقعیت‌های این جنگ شوکه شدند.
    به علت حساسیت‌های نظامی و استراتژیک اجازه تصویربرداری چندانی در جنگ اول جهانی به عکاسان داده نشد، هر چند عکاسی از پیکارهای مبارزاتی؛ سال‌ها پیش از این جنگ آغاز شده بود.

    عکس‌های جنگی در طول جنگ جهانی دوم بیشتر ترغیب کننده روحیه میهن پرستی و افشا کننده بی عدالتی‌های اجتماعی بود.

    اما عکس‌های تکان دهنده از فاجعه‌های جنگ ویتنام باعث ایجاد روحیه و تفکرات ضد جنگ در مردم شد.

    سوژه‌های عکاسی جنگ می‌توانند خارج از محدوده جبهه یک جنگ نیز باشند. ثبت تصاویر ویرانه‌های به جا مانده از جنگ و لطمات انسانی نیز در حوزه همین عکاسی قرار دارد.
    در واقع هدف اصلی عکاسی جنگ به تصویر کشیدن چهره انسانی است که به هر شکل درگیر این نزاع و درگیری است؛ خواه یک سرباز خسته؛ خواه یک کودک غمگین.

    همانطور که تاریخ نشان داده است، عکاسی جنگ تاثیر زیادی در افکار عمومی دارد و ممکن است مانند مثال جنگ ویتنام، مردم را در مقابل سیاست کشور قرار داده و حتی دولتمردان را مجبور به توقف جنگ کنند.


     

    جیمز نچوی عکاس مشهور جنگ در حال عکاسی


    عکس از: ادی ادم


    عکس از: جینمارک بوجو


    عکس از: کاوه گلستان



    قومی متفکرند در مذهب و دین
    قومی بگمان فتاده در راه یقین

     
  •  

  •  

     

     



    عکاسی در شب

    عکاسی در شب (Night Photography) همانطور که از نامش پیداست هنگام غروب و یا تاریکی شب انجام می‌شود.

    در عکاسی سنتی کمبود نور توسط نورهای مصنوعی و یا نوردهی در زمان بالا جبران می‌شد تا فیلم‌های عکاسی بتوانند نور کافی برای ثبت سوژه را داشته باشند.

    امروز فلاش‌های قوی و در عین حال دوربین‌های دیجیتال امکان بهره گرفتن از نورهای محیطی را برای عکاس ایجاد کرده است.

    براسی (Brassai) و بیل برانت (Bill Brandt) دو عکاس برجسته‌ای هستند که نفش به سزایی در ارتقای عکاسی در شب داشته‌اند. براسی به خاطر عکس‌هایش از شب‌های پاریس و بیل برانت به ثبت تصاویری از شب‌های لندن در طی جنگ جهانی دوم.
    البته مشهورترین عکاس در این شاخه از عکاسی، مایکل کنا (Michael Kenna) نام دارد که عکس‌های سیاه و سفید معروفش از مناظر شهری و طبیعت در شب به قیمت گزافی در سال 1990 به فروش رسید.

    آشنایی با نورهای مختلف و استفاده از تنظیمات دستی دوربین مهم‌ترین تو صیه‌ای است که به عکاسان تازه کار و علاقه‌مند به عکاسی در شب می‌شود.


    عکس از: بیل برانت


    عکس از: مایکل کنا




    قومی متفکرند در مذهب و دین
    قومی بگمان فتاده در راه یقین

    می ترسم از انکه بانگ اید روزی
    کای بیخبران راه نه ان هست و نه این.
     
     پاسخ با نقل قول

  •  


  •  
     
     


     
     

     


    عکاسی سیاه و سفید

    عکس سیاه و سفید در ابتدای ظهور عکاسی، تنها انتخاب عکاسان بود.

    بعدها حتی با تولید فیلم‌‌های رنگی نیز عکاسان ترجیح می‌دادند با فیلم‌های سیاه و سفید به کار خود ادامه دهند چرا که این فیلم‌ها به نسبت ارزان‌تر و البته با کیفیت‌تر بودند.

    با بالا رفتن کیفیت فیلم‌های رنگی تولید فیلم‌های سیاه و سفید با شکست رو به رو شد؛ اما امروزه عکس‌های سیاه و سفید به حیاتی دوباره دست یافته‌اند چرا که عکاسان به قدرت بی‌بدیل و نامنتهای عکس‌های سیاه و سفید پی برده‌اند.

    شاید این سوال در ذهن ایجاد شود که با وجود طراوت رنگ در دوربین‌های دیجیتال چرا همچنان عکاسی سیاه و سفید (Black and White Photography) طرفداران خود را دارد.


     

    عکس از: کل تامپسان


    عکس از: ماریزیو پلیزی


    عکس از: محمد تهرانی

    در واقع گاهی عکاس مایل است از سایه‌های قوی و طیف‌های خشن یک سوژه را برجسته کند. در عین حال این عکاسی توانایی خاصی در ایجاد فضاهای رمانتیک و رمزآلودی را دارد که از عهده عکاسی رنگی خارج است.

    سوژه‌های یکسان در دو عکاسی رنگی و سیاه و سفید به شکل‌های مختلفی بروز می‌کنند.
    نور و سایه نقش کلیدی را در عکاسی سیاه و سفید بر عهده دارند و چنانچه عکاس نتواند نور مناسبی را در تصویر به ثبت برساند از ارزش کارش به شدت کاسته می‌شود.

    دوران عکاسی سیاه و سفید با اختراع دوربین‌های دیجیتال به نظر رو به اتمام می‌رسید اما امروزه اکثر این دوربین‌ها گزینه‌ای دارند که ثبت تصویرهای سیاه و سفید را برای ما امکان‌پذیر کرده است.

    البته کیفیت تصویر سیاه و سفید با بالا رفتن کیفیت دوربین ارتقا پیدا می‌کند. نرم افزارهایی نیز هستند که به ما اجازه می‌دهند تا عکس‌های رنگی خود را به سیاه و سفید تبدیل و چاپ کنیم.

    به نظر می‌رسد عکاسی سیاه و سفید به علت انتقال یک حس نوستالوژیک همیشه مورد تحسین و علاقه مردم خواهد بود.

     



    قومی متفکرند در مذهب و دین
    قومی بگمان فتاده در راه یقین

    می ترسم از انکه بانگ اید روزی
    کای بیخبران راه نه ان هست و نه این.
     
     
  •  
     

     

     

     


    عکاسی مستند

    تصویر در عکاسی مستند (Documentary photography) یک سند تاریخی به حساب می‌آید.

    عکس‌های مستند در کنار محسنات زیبایی‌شناسانه و هنری، بیشتر به منظور تحولات اجتماعی و سیاسی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند چراکه واقعیت را همانطور که هست به ثبت می‌رسانند.

    به عبارت ساده‌تر، در این نوع عکاسی تصویر نفش یک شاهد و مدرک را برای اثباب وجود یک وضعیت خاص به عهده دارد. لوییس هین و جیمز ون دو پیشگام در عرصه عکاسی مستند هستند.
    هرچند عکاسی مستند و عکاسی هنری در دو نقطه مقابل هم قرار گرفته‌اند، پائول استرند جزو معدود عکاسان مشهوری ست که در کارهای هوشمندانه‌اش، نقطه مشترکی بین این دو رشته عکاسی ایجاد کرده است.

    گاهی اوقات عکس‌های مستند با قصد برانگیختن احساسات بیننده تا حدی عجیب، تکان دهنده و در عین حال هوشدار دهنده است و بیشترین مثال‌های مشهور در این زمینه عکاسی در روزنامه‌ها و مجلات نوین و مدرن به چاپ رسیده‌اند
    از طریق عکس‌های مستند، بیننده از فرهنگ، سیاست و موقعیت‌های اجتماعی سایر مردم دنیا اطلاعات درستی به دست می‌آورد.

    بدون شک این شکل از عکاسی با به نمایش درآوردن مشکل فراگیر فقر، نقش بسیار مهمی در آگاه سازی مردم آمریکا از موقعیت اجتماعی کشور در بحران 1930 داشته است


     

    زن نابینا در نیویورک - پائول استرند


    کودک کارگر در کارخانه نخ ریسی - لوییس هین


    کارگر در حال ساخت عمارتی بزرگ در منهتن - لوییس هین


    عکس از منصوره معتمدی



    قومی متفکرند در مذهب و دین
    قومی بگمان فتاده در راه یقین

    می ترسم از انکه بانگ اید روزی
    کای بیخبران راه نه ان هست و نه این.
     
     


  •  

     

     

     


    عکاسی خیابانی

    عکاسی خیابانی (street photography) به عنوان بدنه هنر عکاسی، صحنه‌هایی از زندگی روزمره مردم را سوژه اصلی خود قرار می‌دهد.

    خیابان‌ها، پارک‌ها، کارناوال‌ها، محل‌های خرید و مراکزی که مردم گرد هم می‌آیند، محل اصلی تهیه عکس‌های خیابانی است.
    هر چند این عکاسی شاخه‌ای از عکاسی مستند به شمار می‌آید اما از بعضی لحاظ با هم متفاوت هستند از جمله اینکه هدف اصلی عکاسی خیابانی به تصویر کشیدن مردم است و نه پوشش یک اتفاق.
    در واقع این شاخه از عکاسی آیینه‌ای است در برابر مردم که گاهی نیز با شوخ طبعی و یا لحنی طعنه‌آمیز پیام‌های سیاسی و یا اجتماعی را منتقل می‌کند که در چنین شرایطی به عکاسی مستند نزدیک می‌شود.
    سال‌های 1975 تا 1980 نقطه اوج و شکوفایی تاریخ عکاسی خیابانی است.


     

    زندگی روزمره - پائول مک دوناگ


    زندگی روزمره - کن آرایو


    عکس: حجت سپهوند


    عکس: بهنام صدیقی



    قومی متفکرند در مذهب و دین
    قومی بگمان فتاده در راه یقین

    می ترسم از انکه بانگ اید روزی
    کای بیخبران راه نه ان هست و نه این.
     
     
  •  


  •  
     

     

     


    عکاسی ماکرو

    ثبت هر عنصر کوچکی درمحدوده‌ی عکاسی ماکرو (Macro photography) قرار می‌گیرد.

    در واقع یک عکس‌خوب ماکرو باید جزییاتی را که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود، آشکار کند. سوژه های این شاخه از عکاسی بسیار زیاد و متنوع است و تنها ذهن یک عکاس ممکن است آنها را محدود کند. چرا که طبیعت به طور ویژه موضوع اصلی این شاخه از عکاسی است؛ انواع حشرات، آبزیان بسیار کوچک و جزییات بدنه‌ی یک گیاه یا حیوان از جمله سوژه‌های متداول در عکاسی ماکرو هستند.
    پیش از روی کار آمدن دوربین‌های دیجیتال، عکاسی ماکرو به علت تجهیزات خاص و پرهزینه برای عموم امکان پذیر نبود.

    امروزه لنزهای تله و ذره‌بینی، امکان عکاسی از هر عنصر کوچکی را حتی در دوربین‌های خانگی فراهم کرده است اما عکاسان حرفه‌ای در این شاخه، با آگاهی از فن، ابزار مناسب و نورپردازی‌های دقیق عکس‌های خیره کننده‌ای را تهیه می‌کنند.


     

    عکس از: لوکی




    قومی متفکرند در مذهب و دین
    قومی بگمان فتاده در راه یقین

    می ترسم از انکه بانگ اید روزی
    کای بیخبران راه نه ان هست و نه این.
     
     پاسخ با نقل قول 


  •  

                        

     

    تبلیغات


    عکاسی خبری

    هدف اصلی عکاسی خبری (Photojournalism) ثبت اتفاقات خبری است

    ماموریت اولیه عکاس خبری تهیه تصویری است که کامل کننده یک گزارش باشد. هر چند یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند تصاویر یک خبر را پیش از یک گزارشگر تهیه کند.

    تصاویر خبری تلاش می‌کنند تا با جلب نظر مخاطب، آنها را به دیدن و یا شنیدن باقی گزارش ترغیب کنند. اما در عین حال عکس خبری باید نماینده و شاهدی صادق در ماجرای اتفاق افتاده باشد.
    بنابراین برای عکاسان حرفه‌ای و مسئولین رسانه‌ها، هرگونه دستکاری و یا تغییر عکس در محدوده نکات غیر اخلاقی قرار می‌گیرد.
    مرامنامه‌های اخلاقی شاخصه‌هایی هستند که حوزه عکاسی خبری را از سایر شاخه‌های عکاسی متمایز می‌کنند.
    عکاسی خبری به علت صداقت در ثبت تصویر، کاربردی‌ترین شاخه عکاسی است. از سوی دیگر ممکن است بعضی با در نظر گرفتن اهمیت کادربندی، انتخاب زاویه دید و لنز مناسب، عکسی خبری را در بخش هنری دسته بندی کنند. به ویژه اینکه در سال‌های اخیر، عکس‌های خبری زیادی در گالری‌ها به نمایش در آمده است.
    اما اطلاق عنوان هنر به عکاسی خبری مشکلات زیادی را به وجود آورده چرا که پیروی از مرامنامه‌های اخلاقی در زمینه یک کار هنری بی‌معنی به نظر می‌رسد و همین اتفاق ممکن است در آینده باعث سلب اعتماد مخاطبان عکس‌های خبری شود.


     

    عکس: عباس کوثری


    عکس از فینبار ریلی


    عکس: عطا طاهرکناره

javahermarket


شنبه 17 تير 1391برچسب:,

|
 

نکات اولیه در نورپردازی در پرتره

لام ..... راه سختی در انتظار ماست ولی با تلاش به سرانجام خواهیم رسید به امید موفقیت همه

نویسنده: حسام خسروی - ۱۳٩۱/۱/۱٦

عکس برداری از صورت یا پرتره یکی از متداول ترین انواع عکاسی و مناسب ترین گزینه برای عکاسان مبتدی است.



با مطالعه نکات زیر می توانید مهارت تان را در نورپردازی برای عکس برداری پرتره ارتقا ببخشید.


عکس برداری از صورت یا پرتره یکی از متداول ترین انواع عکاسی و مناسب ترین گزینه برای عکاسان مبتدی است.



با مطالعه نکات زیر می توانید مهارت تان را در نورپردازی برای عکس برداری پرتره ارتقا ببخشید.

1. از نورپردازی مسطح و یکنواخت اجتناب کنید
فلش های روی دوربین کار زیادی برای پرتره شما انجام نمی دهند. نوری که از این فلش ها خارج می شود تند و ناخوایند است و هیچ سایه ای به جا نمی گذارد، به همین دلیل از سوژه شما یک تصویر دو بعدی ایجاد می کند. هر چند این فلش ها در مواقعی که هیچ گزینه دیگری وجود ندارد انتخاب مناسبی است، اما برای گرفتن عکس پرتره اصلا مطلوب نیست. سعی کنید این آزمایش را انجام دهید. از 2 پرتره عکس بگیرید- یکی با نور فلش و دیگری در حالیکه فلش خاموش است. شکی نیست که پرتره ای که بدون نور فلش عکس برداری شده است خوشایند تر و بهتر است، حتی اگر روشنایی صحنه فقط با نور یک لامپ تامین شده باشد.


2. انعکاس نور
یکی از اصلاحاتی که باید روی عکس یا نقاشی انجام داد ایجاد بازتاب نور در چشمان مدل است. این چیزی است که بیننده در نگاه اول نور را فریاد نمی زند اما در جایی از حافظه ناخودآگاه او تاثیر خود را بر جا می گذارد و به آن توجه می شود. به عکس هایی که برنده جایزه شده اند نگاه کنید، خواهید دید که این بازتاب در همگی آنها کاملا مشهود است. برای دست یابی به افکت بازتاب نور منبع نور و مدل را در محل مناسب قرار دهید.


3. انتشار و پخش کردن نور
نور پخش شده باعث ملایم شدن نور می شود. ضمنا نور ملایم شده برای داشتن یک پرتره زیبا و دلپسند کارایی خوبی دارد. شما می توانید با قرار دادن چیزی مثل یک کاغذ نیمه شفاف در جلوی نور، یک نور ملایم داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که exposure یا پرتو دهی را برای اتلاف شدت نور تنظیم کنید. اگر منابع نور مصنوعی در اختیار ندارید، پنجره های بزرگ تر می تواند نور ملایم و زیبایی برای گرفتن یک پرتره برای شما ایجاد کند.


4. عکس برداری به صورت تصادفی
عکس برداری از پرتره به صورت تصادفی ایده خوبی است برای ساخت یک کتاب عکس. البته اگر این عکس ها را بدون کسب اجازه از مدل بگیرید ممکن است به دردسر بیفتید، پس سعی کنید این کار را فقط برای دوستان صمیمی و اعضای خانوداه خود انجام دهید. هر چند ممکن است عکس های تصادفی در وهله اول دلچسب و مطلوب به نظر نمی رسند، اما حس نساتالژیکی که بعدا با دیدن آنها به بیننده دست می دهد بسیار خوشایند و دوست داشتنی است. آیا می توان برای نورپردازی این نوع عکس نیز از قبل برنامه ریزی کرد؟ بله! برای نورپردازی این نوع عکس فقط نور یک لامپ و نوری که از پنجره وارد می شود گافی است، فقط باید صبر کنید تا سوژه در محل مورد نظر مستقر شود، سپس می توانید از او عکس بگیرید.


5. هر زمان که می توانید از نورهای پیرو استفاده کنید
نورهای پیرو، همانطور که از اسم شان پیداست نورهای اضافه بر منبع نور اصلی می باشند. این نورها شامل نورهای پشت، نورها مو و ... می باشند. شما می توانید هر تعداد که لازم است از این نورها استفاده کنید. شروع کار با یک نور مو ایده خوبی است.


 

javahermarket


شنبه 17 تير 1391برچسب:,

|
 

ترفندهای عکاسی پرتره

6 ترفند ساده برای ترکیب‌بندی در عکاسی پرتره


 

این نوشته کوتاه از کرستینا دیکسون  است که یک عکاس و مربی عکاسی در پورتلند است.
هر عکاس پرتره در موقعیت خارج از استودیو، با چالش‌های خاصی مانند توجه به جزئیات مربوط به سوژه مورد نظر، پوز سوژه، نورپردازی و ترکیب‌بندی روبروست. شاید یکی از بزرگترین اشتباهات عکاسان غیر حرفه‌ای در محیط بار،  عدم توجه کافی به صحنه پس زمینه عکس پرتره است. عکاسانی که به اندازه کافی به جزئیات موجود در کادر عکس‌شان دقت نمی‌کنند، نتیجه کارشان عکسهایی خواهد بود که تمرکز کافی بر روی سوژه وجود ندارد. هیچ عروس یا فارغ‌التحصیل دانشکده‌ای بابت عکسی پول نمی‌دهد که در آن یک شاخه درخت به  پشت سرش چسبیده باشد! چنین المان‌های مزاحمی، تمرکز روی سوژه اصلی را به هم می‌زنند و به کیفیت کار عکاس لطمه زیادی وارد می‌کنند. برای یک عکس پرتره که به خوبی پوز داده شده و خیلی زیبا نورپردازی شده، چیزی دردناک‌تر از آن نیست که تنها بخاطر عدم توجه به ترکیب بندی پس زمینه بدرد نخور شود.
پوز و نورپردازی هر دو نقشی مهمی در ایجاد یک پرتره پویا بازی می‌کنند. اما، ترکیب‌بندی پس زمینه یک عامل فراموش شده است که باید برای آن به همان اندازه زمان و تفکر به خرج داد. در این مورد، چند نکته هست که باید هنگام گرفتن یک عکس پرتره عالی مد نظر قرار دهید:
 

1.JPG
 

1- کادر را با سوژه خود پر‌ کنید.
سوژه عکس پرتره انسان است، بنابر این از زوم کردن نزدیک روی سوژه نترسید! به یاد داشته باشید که زوم کردن به معنی گرفتن عکس چهره تنها نیست. بلکه می‌توانید خیلی بسته عکس بگیرید، عکس سوژه را در حالی که روی یک چهارپایه نشسته یا به یکدرخت تکیه داده به صورت بسته بگیرید.

2- چشمها را در یک سوم بالای کادر قرار دهید.
این روش طبیعی‌ترین ترکیب‌بندی یک پرتره در کادر است. سعی کنید از این قانون طبیعت کنید، مگر اینکه بخواهید تعمدا بحران را در عکس خود نشان دهید. یک استثنای دیگر این قاعده هنگامی است که سوژه به صورت تمام قد در انتهای یک سوم کادر عکس واقع شده باشد.

 

2.JPG
 

3- از کادربندی برای جلب توجه به سوژه استفاده کنید.
به جای حذف محیط پیرامون سوژه از کادر از آن استفاده کنید! درها، منحنی‌های سقف، پنجره ها و ... راه‌ حلهای خلاقانه‌ای هستند که امکان ایجاد حداکثر تمرکز بر روی سوژه و ایجاد بیشترین جذابیت را درعکس فراهم می کنند.

4- بافت ایجاد کنید.
باز هم تاکید می‌کنم، اگر نمی‌توانید یک پس زمینه مزاحم را حذف کنید ، سعی کنید از آن بهره ببرید. با دور کردن سوژه از پس زمینه و عکاسی در حالت اولویت دیافراگم (F4.0)، می‌توانید عمق میدان کو تاهی ایجاد کرده تا پس زمینه را مات کرده و یک بافت هنرمندانه ایجاد کنید. با این روش، بدون اینکه مجبور باشید تمام جذابیت های خلاقانه عکس را حذف کنید،  سوژه شما از پس زمینه جدا می‌شود.

5- از خطوط استفاده کنید.
دیوارهای آجر چین یک پس‌زمینه عالی برای پرتره است! خطوط جذابیت خلاقانه‌ای را به عکس می‌دهند، اما در عین حال توجه بیشتری را به سوژه شما معطوف می‌کنند. در خاطر داشته باشید که خطوطی که در یک عکس پرتره استفاده می‌شود وقتی قویترین حالت را دارد که از خارج از کادر به درون بیاید و به سوژه برسد.

 

3.JPG
 

6- زاوایای عکاسی خود را تغییر دهید.
بعضی وقتها حذف یک المان مزاحم از کادر به سادگی تغییر موقعیت دوربین به نقطه دیگری است. برای استفاده بهینه از پرسپکتیو، سعی کنید زاویه دوربین نسبت به سوژه را تغییر ددهید. اغلب با کمی تغییر به راست یا چپ یا کمی بالاتر یا پایین‌تر بردن دوربین، می‌توان یک المان مزاحم در کادر مانند یک شاخه درخت یا تیر چراغ برق را کاملا حذف کرد.
اگر بر روی جزئیات پس زمینه تصویرتان دقت داشته باشید، عکسهای پرتره شما مورد توجه واقع خواهد شد. سوژه خود را در فضای خارجی عکاسی کنید و توجه کافی به ترکیب بندی پرتره داشته باشید. حتما موفق خواهید شد.


javahermarket


شنبه 17 تير 1391برچسب:,

|
 

عکاسی پرتره

ناوبری, جستجو

پرترهٔ یک دختر خردسال

عکاسی پرتره، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از چهره انسان عکسبرداری می‌شود. این نوع عکاسی خود شامل انواع مختلفی است:

  1. پرتره تمام قد
  2. پرتره پرسنلی
  3. پرتره هنری
  4. پرتره سیاسی
  5. پرتره تبلیغاتی
  6. پرتره خانوادگی
  7. و....

معمولاً فاصله‌های کانونی لنزهای مورد استفاده برای عکاسی پرتره بخاطر بار روانی لنزهای واید و نرمال، از دو برابر نرمال به بالا و بخاطر کاهش شدید عمق میدان وضوح در لنزهای تله بلند، کمتر از چهار برابر لنز نرمال است.[۱] بهتر است عکس‌های پرتره را با عمق میدان کم (یعنی با دیافراگم باز) تهیه کرد تا پس زمینه محو شود و سوژه با تاکید بیش تری دیده شود.[

javahermarket


شنبه 17 تير 1391برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید

 

 

رجبی

 

فروردين 1392
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391

 

 مهارت ترکیب بندی
 نكاتي در عكاسي
 ثابت نگه داشتن دوربين براي عكاسي در نور كم
 White Balance چیست ؟
 سرعت شاتر (زمان نوردهي) چيست ؟
 آشنايي با ISO و حساسيت بالا
 نورسنجي
 تنظيمات سرعت شاتر و دريچه ديافراگم
 نكاتي در عكاسي براي آماتورها
 چطور می شود اگر ...
 دیدی باز و متفاوت در عکاسی
 بهترین نکات برای اینکه خوش عکس به نظر برسیم
 عكاسي از طلوع و غروب آفتاب
 کادر بندی در عکاسی
 21 نمونه از بهترین ژست های عکاسی مخصوص آقایان
 نکاتی در عکاسی برای آماتورها
 چگونه در چهار مرحله در عکاسی پیشرفت کنیم؟!
 قیروکارزین عکاس.رجبی

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قیرو کارزین وعکاسی و آدرس ragabi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

 

حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 27
بازدید کل : 2839
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


كد موسيقي براي وبلاگ